Logo Maalstroom communicatie & eventproductie
  06-39326132
array(5) { [0]=> object(WP_Term)#2398 (10) { ["term_id"]=> int(39) ["name"]=> string(12) "Communicatie" ["slug"]=> string(12) "communicatie" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(39) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(8) ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Term)#2378 (10) { ["term_id"]=> int(49) ["name"]=> string(14) "Free publicity" ["slug"]=> string(14) "free-publicity" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(49) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(5) ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Term)#2377 (10) { ["term_id"]=> int(19) ["name"]=> string(11) "Organisatie" ["slug"]=> string(11) "organisatie" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(19) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(7) ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Term)#2385 (10) { ["term_id"]=> int(28) ["name"]=> string(9) "productie" ["slug"]=> string(9) "productie" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(28) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(8) ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Term)#2384 (10) { ["term_id"]=> int(47) ["name"]=> string(13) "Programmering" ["slug"]=> string(13) "programmering" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(47) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(1) ["filter"]=> string(3) "raw" } }


Productie en communicatie Waterfestival

Communicatie
Free publicity
Organisatie
productie
Programmering

Een opdracht om van te watertanden in het kader van WaterConnecting2018: de organisatie van het Waterfestival, een vrolijke waterbelevenis voor het hele gezin. Twee dagen lang exposities, rondwandelingen, voorstellingen, waterproefjes en natuurlijk heel veel waterpret in het Potmargegebied en op de WaterCampus in Leeuwarden. Het doel? Het waterbewustzijn in Fryslân vergroten, waterkennis op een laagdrempelige manier overbrengen op jong en oud en – niet onbelangrijk – aan de buitenwereld laten zien wat onze provincie in huis heeft op watergebied!

Organisatie, productie & communicatie

Maalstroom stelde een programma samen rond verschillende thema’s: waterbeheer, klimaatbeheersing & ruimtelijke adaptatie, water en natuur, watertechnologie en fun: waterrecreatie! Best ingewikkelde zaken die we voor een jong publiek vertaalden naar spetterende, laagdrempelige activiteiten: dijken bouwen, varen in een doorzichtige kano en voorstellingen in het WaterTheater.

Het festival was een mooie kans om onze contacten uit de watersector én de creatieve sector aan de mouw te trekken en samen een mooi programma neer te zetten. Naast de programmering, communicatie en productie regelde Maalstroom de vrijwilligerscoördinatie van zo’n 35 vrijwilligers.

On- en offline promotie

De doelgroep voor het Waterfestival was gezinnen met jonge kinderen. Dit is vertaald naar een speels visueel concept dat terugkwam terug op alle offline uitingen: vlaggen, stempelkaarten, uitnodigingen, rondwegposters, flyers, spandoeken, plattegronden, tv-spots. Ook de social campagne namen we voor onze rekening.

Het Waterfestival trok ook al was het een zeer regenachtig weekend zo’n 5000 bezoekers in 2 dagen, een groot succes!

 

 

Maalstroom - Organisatie event Waterfestival Leeuwarden