06-39326132

publiciteit

Iets van de daken schreeuwen, maar hoe?

Concept

Projecten

Tekst


Je hebt iets te vertellen dat iedereen moet weten

Een fantastisch product of een mega-project? Een prijs gewonnen of een open dag? Reden genoeg om met je doelgroepen te communiceren. Maar hoe belandt jouw verhaal bij de juiste doelgroep? En welke communicatiemiddelen kun je dan het beste inzetten? Maalstroom kan je als pr bureau daarmee helpen. Wij hebben veel ervaring met het introduceren van nieuwe producten, organisaties of projecten en het genereren van onbetaalde of betaalde publiciteit.

Waarom een PR bureau?

Bij ieder project zijn er weer andere factoren die bepalen welke communicatiemix je in gaat zetten. Welke doelstellingen heeft de campagne? Moeten deze meetbaar zijn? Wat is het budget? Welke social media kanalen hebben we tot onze beschikking? En welke samenwerkingspartners? Een goed PR plan is meer dan een persbericht en een paar advertenties. Het is het verhaal dat je als organisatie wilt vertellen en dat verder verteld moet worden. En Maalstroom weet hoe dat moet.

Free-publicity

Het genereren van free-publicity is een vak apart. Het medialandschap verandert bovendien razendsnel. Als PR bureau is het belangrijk dat je precies weet via welke kanalen en op welke manier je de doelgroepen bereikt. Een persbericht naar landelijke media heeft vaak een andere insteek dan een bericht voor de regionale pers of plaatselijke omroep. En free-publicity via social media heeft een ander karakter dan geprinte media. De versnipperde media zorgen ervoor dat een goede PR-campagne opzetten een vak apart is geworden. Van het schrijven van een goed persbericht tot het bedenken van een viral social media concept. Of het bedenken van een PR stunt die door alle media opgepikt wordt, guerrilla marketing.

Betaalde media

Afhankelijk van de doelstellingen van je campagne kun je ervoor kiezen betaalde media in te zetten. De mogelijkheden voor online promotie zijn legio en heel gericht in te zetten op je doelgroepen. Maar ook promotie via RTV en geprinte media bewijst zich in het digitale tijdperk nog steeds. Een dagbladcampagne, radio en televisiespotjes of een billboardcampagne kunnen goed bijdragen aan de bekendheid. Een slimme mix van middelen – een crossmediale campagne – kan voor ieder budget de beste resultaten opleveren.