Een goede tekst staat niet op zichzelf. Hij past in de context en dient een duidelijk doel. Hij vertelt jouw verhaal. Daarom is het goed dat onze tekstschrijvers ook verstand hebben van communicatie en verder denken dan jullie vraag. We schrijven niet alleen op basis van jullie input maar adviseren ook over concept, context en ontwikkelingen die van belang kunnen zijn. Een tekstbureau plús!
Short copy is eigenlijk niets meer dan een korte aandachttrekkende tekst. Een pakkende tekst die emotie oproept, de lezer activeert en aanspoort om na te denken. Wil je jouw doelgroep informeren en overtuigen dan is long copy een goed alternatief. Vaak gebruiken we ook de combinatie van beide: aandacht trekken en informeren. Voor een brochuretekst bijvoorbeeld.
De communicatiebladen houden er niet over op: storytelling. Maar wat is dat nu precies, en wat kun je er mee? Storytelling is een inspirerend communicatiemiddel dat het verhaal van je organisatie of merk tot leven brengt, een verhaal dat mensen willen lezen. Het is de vorm waarin mensen van nature communiceren. Verhalen zijn een krachtig en effectief communicatiemiddel om mensen te verbinden. Maar ook om abstracte dingen als visie, strategie en waarden te vertalen naar jullie doelgroepen. Wanneer je je story goed vertelt betrek je de mensen bij je boodschap en neem je drempels weg. Meer betrokkenheid in de organisatie, ‘de neuzen dezelfde kant op’, leiderschap ontwikkelen, samenwerking bevorderen: storytelling is breed inzetbaar.
Het idee is er en nu is tijd voor een projectplan. Een projectplan waarmee je meer mensen enthousiast krijgt. Maar hoe pak je dat aan? Een tekstbureau kan je daarmee helpen. Wij maken van ruwe ideeën een gestructureerd en vlot leesbaar projectplan. We houden rekening de bedrijfscultuur van je organisatie, jullie visie en beleid en stakeholders. We schrijven inhoudelijk mee aan het projectplan en structureren het met inhoud, doelstellingen, conclusies en planning. We kruipen even in jullie huid en vertalen jullie input naar een professioneel projectplan waar je mee voor de dag kunt komen. En wanneer het nodig is dan geven onze vormgevers het een passende look & feel. Van idee naar compleet projectplan waar je mee voor de dag kunt komen, ook dat is Maalstroom.
Werken met bureau Maalstroom is voor mij verrassend, verfrissend en vooral leuk. Bureau Maalstroom heeft zich echt verdiept in onze potentiële klanten en goed rekening gehouden met mijn wensen in de gewenste uitstraling van ons bedrijf. Zo zijn we tot een bedrijfsnaam en huisstijl gekomen die helemaal bij ons past. Alex Opmeer – directeur Visible onderzoek & advies
Lees meer ervaringen