Van wegwerpcultuur naar upcycling, daar zetten wij de schouders onder!
KAMALOKA | het museum van de waanzin. Maalstroom ging aan de slag met de communicatie voor theatergroep HOMSK.
Ontwikkeling interactief concept rond volksverhalen, digitaal erfgoed en de Friese taal.
Concept interactief online mysterie voor Oldtimers drop
Productie en communicatie voor livestream webinar Fryslân Werkt!
Redactie, organisatie en regie live-talkshow voor provincie Fryslân
De burger aan het woord over het klimaat!
Voor WTC Expo ontwikkelden we het visuele beursconcept en schreven we diverse teksten.
Ontwikkeling workflow en advies voor omschrijving monumenten voor gemeente Leeuwarden
Kunst in publieke ruimte! Maalstroom verzorgde de PR, tekst en social campagne.
De app ‘Routes Friesland Style’ zet Friesland digitaal op de kaart. Maalstroom was aanjager en verbindende partij bij de ontwikkeling van de app.
Op 28 en 29 april 2018 vond het Waterfestival plaats in en rond de Potmarge in Leeuwarden. Maalstroom verzorgde de organisatie, programmering en communicatie.
22 september 2018: de WaterCampus Experience Day! Maalstroom werd gevraagd om de online campagne te verzorgen.
‘Waterlicht’ van Studio Daan Roosegaarde kwam naar Leeuwarden! Maalstroom verzorgde de communicatie en organisatie.
IepenUP organiseerde de eerste Nederlandse Artistieke Klimaattop. Onze uitdaging? Creatievelingen uit alle windstreken bereiken met een mooie campagne.
Een cultureel programma van Sense of Place in Blije: ‘Leven onder aan de dijk’. Maalstroom werd ingezet voor de communicatie.
Eind 2018 vond ‘Oer de Grinzen’ plaats in Stadsschouwburg de Harmonie, het klimaatevent voor heel Fryslân. Maalstroom verzorgde de organisatie, communicatie en productie.
Voor het Sense of Place project Bildtstars en Eigenheimers verzorgde Bureau Maalstroom de communicatie en PR. Een eer!
IepenUP gaat over vrijheid, democratie en diversiteit. Bureau Maalstroom werkte met veel plezier mee aan een bijzonder project in de buitenlucht: IepenAIR bios.
Maalstroom ontwikkelt verhalende ‘waterbeleefroutes’ door heel Friesland. Van concept tot contentcreatie.
Het was het kleurrijkste feestje van het Culturele Hoofdstadjaar: Yiddish Waves Festival! Maalstroom ontfermde zich over de communicatie, het visuele concept en de PR.
De lancering van de Nieuwe Friese Encyclopedie nét even anders dan anders. We ontwikkelden het concept en waren verantwoordelijk voor de productie.
In opdracht van Fries erfgoedbewaker Tresoar ontwikkelden we een communicatieconcept voor de introductie van de erfgoed hub van Friesland.
Ontwikkeling communicatieconcept voor LF2018 project Never Ending Orchestra: het gezicht van de Friese muzykmienskip!
Stichting Keunstwurk vroeg Bureau Maalstroom de eindredactie te verzorgen voor het beleidsplan 2017-2020.
In 2016 verscheen de Nieuwe Encyclopedie van Fryslân. Maalstroom verzorgde de publiciteit.
Onderzoeksburean Visible maakt misstanden in de publieke sector inzichtelijk voor de opdrachtgever. Bureau Maalstroom bedacht de naam en ontwierp de huisstijl.