06-39326132

array(6) { [0]=> object(WP_Term)#2340 (10) { ["term_id"]=> int(57) ["name"]=> string(8) "campagne" ["slug"]=> string(8) "campagne" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(57) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(3) ["filter"]=> string(3) "raw" } [1]=> object(WP_Term)#2322 (10) { ["term_id"]=> int(45) ["name"]=> string(7) "Concept" ["slug"]=> string(7) "concept" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(45) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(8) ["filter"]=> string(3) "raw" } [2]=> object(WP_Term)#2318 (10) { ["term_id"]=> int(49) ["name"]=> string(14) "Free publicity" ["slug"]=> string(14) "free-publicity" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(49) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(4) ["filter"]=> string(3) "raw" } [3]=> object(WP_Term)#2319 (10) { ["term_id"]=> int(28) ["name"]=> string(9) "productie" ["slug"]=> string(9) "productie" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(28) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(5) ["filter"]=> string(3) "raw" } [4]=> object(WP_Term)#2311 (10) { ["term_id"]=> int(34) ["name"]=> string(12) "Social media" ["slug"]=> string(12) "social-media" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(34) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(9) ["filter"]=> string(3) "raw" } [5]=> object(WP_Term)#2308 (10) { ["term_id"]=> int(8) ["name"]=> string(10) "Vormgeving" ["slug"]=> string(10) "vormgeving" ["term_group"]=> int(0) ["term_taxonomy_id"]=> int(8) ["taxonomy"]=> string(10) "cases_tags" ["description"]=> string(0) "" ["parent"]=> int(0) ["count"]=> int(6) ["filter"]=> string(3) "raw" } }

Productie Artistieke Repair Shop
campagne
Concept
Free publicity
productie
Social media
Vormgeving

Midden in coronatijd bracht Bureau Maalstroom de Artistieke Repair Shop tot leven op het Wilhelminaplein in Leeuwarden. Dit creatieve initiatief van We Are Warming Up – een landelijk cultureel klimaatprogramma – in samenwerking met het Fries Museum, vroeg Maalstroom om de volledige productie, communicatie en PR op zich te nemen.

Kapot wordt kunst

Vier weken lang gaven kunstenaars Machiel Braaksma, Jamila Faber, Ellen Mandemaker en B.C. Epker een tweede leven aan kapotte spullen. Hoe er precies gerepareerd werd? Dat bepaalden de kunstenaars zelf. Tientallen bezoekers brachten hun dierbare, kapotte voorwerpen en haalden ze een week later terug – vaak getransformeerd tot een uniek kunstwerk. De persoonlijke interpretaties van de kunstenaars raakten de opdrachtgevers diep en maakten van elk herstel een bijzonder verhaal.

Filmmaakster Johanneke Dijkstra legde de bijzondere interactie tussen kunstenaars en bezoekers vast in een korte documentaire.

Maalstroom regelde het van A tot Z

Van de selectie van kunstenaars tot de samenwerking met het Fries Museum, van de inrichting van de pop-up shop tot de vormgeving, social media campagne, flyers, posters en free publicity – Bureau Maalstroom zorgde voor de uitvoering. En dat midden in coronatijd!

 

 

 

 

Delen