Het concept. Het idee. De creatieve doorvertaling. De plaatjes bij de praatjes. Alles wat we maken begint met een creatief concept. Ideeën die worden gevormd door de informatie die we verzamelen. Wat is de marketingstrategie? Welke communicatiedoelstellingen willen we bereiken met een campagne? Welke middelen zetten we in? Welke uitstraling willen we daarbij? Hoe triggeren we onze doelgroep? Maar vooral: hoe zorgen we ervoor dat onze communicatie opgemerkt wordt? Want daar draait het uiteindelijk om!
Je verhaal vertellen. Dat klinkt eenvoudig. Maar kom er eerst maar eens achter wat dat verhaal is. Wat wil je ermee bereiken? Want dat bepaalt voor een groot gedeelte hoe je het gaat vertellen. Dat bepaalt samen met de identiteit van jouw organisatie de inhoud en de ’tone of voice’. En die twee moeten precies goed zijn om een goed en geloofwaardig verhaal neer te zetten dat mensen willen lezen. Of nog beter: door willen vertellen. Onze tekstschrijver voelt feilloos aan hoe jullie verhaal verteld moet worden. Of het nu gaat om een pay-off, een brochuretekst of een persbericht.
Een nieuwe corporate identity of website. Een nieuwe strategie. Een publiciteitscampagne. Een open dag organiseren of een relatiedag. Of werkpieken door ziekte of verlof. Dat extra werk moet altijd maar lukken. En mocht het even niet lukken dan is het handig dat je Bureau Maalstroom kunt inschakelen voor deze projecten. Want als hybride communicatiebureau kunnen we ook freelance of interim voor jullie aan de slag. Dat geeft de nodige rust in de organisatie. Dan kun je erop vertrouwen dat het goed komt.