Het idee is er! Een nieuw bedrijf of een nieuw product. Nu nog een pakkende naam. Een merknaam bedenken voor jouw organisatie of product, dat doen we graag. Een onderscheidende naam die klopt met het DNA van jouw organisatie of product en het verhaal dat je wilt vertellen. Bureau Maalstroom is bedreven in het bedenken van merknamen die zitten als een maatpak.
Een pay-off is een korte slagzin of slogan die vaak wordt gebruikt na het noemen van een bedrijfsnaam of merknaam, of aan het eind van een reclameboodschap. Een pay-off versterkt de identiteit en de naamsbekendheid van de organisatie of het merk en heeft vaak een belofte in zich. Een goede pay-off blijft hangen en wordt ook zonder de naam te noemen geassocieerd met het merk. Soms kiezen we ervoor naast de nieuwe naam ook een pay-off te ontwikkelen. Het kan ook zijn dat we voor een verduidelijkend subscript kiezen. Een pay-off is dan niet op zijn plaats of niet nodig maar de merknaam heeft nog wel wat ondersteuning nodig.
Ik had een aantal keren het genoegen samen te mogen werken met Mattie Boekema en ik ken weinig mensen die zo adequaat kunnen verwoorden wat jezelf bedoelt maar niet zo duidelijk kunt zeggen. To the point, wervend en recht door zee, zoals ze zelf eigenlijk ook is. Verfrissend en helder, daadkrachtig en duidelijk! Inez Timmer – TheaterINEZiatief
Lees meer ervaringen