‘Content is king’ gonst het de laatste jaren in de marcomwereld. En niets is minder waar. Want goed geschreven webtekst zorgt ervoor dat je zichtbaar bent en gevonden wordt op het web. En dat wil toch iedereen? Maar hoe pak je dat aan?
Cruciaal voor je vindbaarheid door zoekmachines is het gebruik van zoekwoorden, tussenkopjes en links (SEO). En deze zoekmachines worden steeds handiger. Ze willen vooral content waar jouw doelgroep iets aan heeft. Daarom is het belangrijk dat je precies weet waar jouw doelgroep naar op zoek is. Wij schrijven slim opgebouwde en creatieve teksten waarmee je de gebruiksvriendelijkheid van je website optimaliseert. Precies zoals de zoekmachines dat het liefst zien.
Samen bepalen we wat voor jullie organisatie belangrijk is, hoe jullie gevonden willen worden. Wat is voor jullie de beste strategie? Welke tone-of-voice past het beste? We bepalen in verschillende zoekcategorieën de beste zoekwoorden die voorzien verschillende behoeften van jouw doelgroep. Welke inhoud is echt van belang, waar is jullie doelgroep naar op zoek? Al deze informatie verwerken we in de webtekst. We leveren de teksten kant en klaar aan om te plaatsen in een CMS systeem. Of helemaal makkelijk, als jullie dat willen plaatsen we de webtekst direct in je CMS systeem, samen met het beeldmateriaal.
Bureau Maalstroom schrijft niet alleen compleet nieuwe webtekst. We vinden het ook een uitdaging om jullie bestaande tekst een ‘write-over’ te geven. Want vaak is de inhoud prima, alleen moet deze aangepast worden naar slimme webtekst die goed vindbaar is. En is er in jullie organisatie te weinig tijd voor het plaatsen van relevante content op jullie site? Neem dan eens contact op over de mogelijkheden voor webredactie.
Werken met Maalstroom is voor mij een feestje. Mattie heeft aan een half woord genoeg en is vaak lekker to the point. En dan komt ze met een voorstel waarvan ik altijd denk: ja dat is het precies. Het lijkt wel of ze gedachten kan lezen! Johanna Noot – voorzitter Stichting Triatlon Friesland
Lees meer ervaringen