Bildtstars en Eigenheimers
Sense of place
array(7) {
[0]=>
object(WP_Term)#2918 (10) {
["term_id"]=>
int(11)
["name"]=>
string(16) "Communicatieplan"
["slug"]=>
string(16) "communicatieplan"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(11)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(4)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[1]=>
object(WP_Term)#2919 (10) {
["term_id"]=>
int(35)
["name"]=>
string(8) "Drukwerk"
["slug"]=>
string(8) "drukwerk"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(35)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(1)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[2]=>
object(WP_Term)#2926 (10) {
["term_id"]=>
int(36)
["name"]=>
string(19) "Online communicatie"
["slug"]=>
string(19) "online-communicatie"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(36)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(2)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[3]=>
object(WP_Term)#2924 (10) {
["term_id"]=>
int(33)
["name"]=>
string(2) "PR"
["slug"]=>
string(2) "pr"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(33)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(10)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[4]=>
object(WP_Term)#2916 (10) {
["term_id"]=>
int(34)
["name"]=>
string(12) "Social media"
["slug"]=>
string(12) "social-media"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(34)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(9)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[5]=>
object(WP_Term)#2920 (10) {
["term_id"]=>
int(10)
["name"]=>
string(5) "Tekst"
["slug"]=>
string(5) "tekst"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(10)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(15)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
[6]=>
object(WP_Term)#2927 (10) {
["term_id"]=>
int(32)
["name"]=>
string(15) "Visueel concept"
["slug"]=>
string(15) "visueel-concept"
["term_group"]=>
int(0)
["term_taxonomy_id"]=>
int(32)
["taxonomy"]=>
string(10) "cases_tags"
["description"]=>
string(0) ""
["parent"]=>
int(0)
["count"]=>
int(2)
["filter"]=>
string(3) "raw"
}
}
Sense of Place werkt de komende jaren aan een reeks grootschalige kunstwerken langs de gehele Waddenkust. De kunstwerken vertellen het verhaal van het Waddengebied. Bureau Maalstroom verzorgde de communicatie de fotografieroute Bildtstars en Eigenheimers.
Bildtstars en Eigenheimers
Reusachtige portretten van aardappelboeren langs de Waddenkust, dat is Bildtstars en Eigenheimers in het kort. De metershoge portretten van fotograaf Linette Raven zijn ‘wildgeplakt’ op boerderijschuren en muren midden in het aardappellandschap. Het publiek kan de portretten op eigen gelegenheid bezoeken aan de hand van een routeposter of met de beleefroute uit de app Routes Friesland Style.
Wat deden we?
Bureau Maalstroom verzorgde voor Bildtstars en Eigenheimers de communicatiestrategie en de praktische uitvoering van begin tot eind. We ontwikkelden een visueel concept, schreven PR- en webteksten en verzorgden het drukwerk; van routeposter tot een tiental informatieborden. Ook online namen we verschillende werkzaamheden voor onze rekening: van social media campagne en webbeheer tot het verzamelen en invoeren van content in de routeapp.
Free publicity
Bureau Maalstroom onderhoudt goede contacten met de regionale pers. Naast het schrijven van een helder en aansprekend persbericht, zijn goede perscontacten erg belangrijk om publiciteit te genereren. Het project Bildtstars en Eigenheimers werd opgepikt door verschillende media, waaronder de Leeuwarder Courant. Lees hier het artikel dat na de opening in de krant verscheen.
Mooie aandacht, daar doen we het voor!
Meer weten over Bildtstars en Eigenheimers? Kijk op sense-of-place.eu en bewonder vooral onderstaand promotiefilmpje.
Credits: Jonathan Doornenbal.
Bildtstars & Eigenheimers promo from Sense of Place on Vimeo.