Onderzoeksburean Visible maakt misstanden in de publieke sector inzichtelijk voor de opdrachtgever. Bureau Maalstroom bedacht de naam en ontwierp de huisstijl.
Bedenk een nieuwe merknaam voor ons onderzoeksbureau dat misstanden in zorg, wmo, pgb en subsidie aan het licht brengt. En ontwikkel een daarbij passend logo en huisstijl. En als het even kan, kunnen jullie dan onze webteksten ook onder de loep nemen? Natuurlijk konden we dat.
De opdrachtgever is gespecialiseerd in onderzoek- en recherchewerk voor de publieke sector. Kort gezegd: ze maken onjuist gebruik van publieke gelden inzichtelijk voor de opdrachtgever. Dit vroeg om een merknaam die moest voldoen aan een aardig rijtje eisen: professioneel, vertrouwenwekkend, inhoudelijk, kort, passend bij de sector maar daarnaast ook origineel. Daar draaien wij onze hand niet voor om. En gelukkig maar want VISIBLE was een regelrechte treffer. Visible – zichtbaar, inzichtelijk – zegt in één woord wat het bedrijf doet, de kern. De kleuren blauw en groen stralen vertrouwen uit. De kubus symboliseert hun werk, het inzichtelijk maken van zaken die niet transparant zijn, kijken wat er aan de binnenkant zit. Er is gekozen voor een heldere en tijdloze typografie.