22 september 2018: de WaterCampus Experience Day! Maalstroom werd gevraagd om de online campagne te verzorgen.
Niet meer weg te denken uit welke communicatiestrategie dan ook: een social media campagne. Daarvoor moet je wél precies weten welke content op welk kanaal past, wat voor beeldmateriaal goed werkt, hoe je het meeste uit je facebookevenement haalt en hoe je de berichtgeving het best kunt spreiden. Facebook, Twitter, Instagram, LinkedIn… we kunnen ons goed voorstellen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Hebben wij ook wel eens. Daarom maken we voor iedere social campagne een overzichtelijke contentplanning per kanaal.
Facebook-campagne WaterCampus Experience Day
De social campagne voor de WaterCampus Experience Day die op zaterdag 22 september 2018 plaatsvond op de Leeuwarder Watercampus vond vooral op Facebook plaats. In de twee weken voorafgaand aan het evenement plaatsten we doorlopend relevante berichten, toenemend in frequentie. Van highlights uit het programma tot praktische informatie. Korte, enthousiasmerende teksten en mooi beeld – daar staat of valt een social media campagne mee. Het beeldmateriaal werd in dit geval voor een deel aangeleverd door organiserende partijen, maar zelf zijn we ook altijd actief op zoek naar actuele invalshoeken voor een post. Even contact opnemen met een artiest die op het programma staat of een deelnemer die het verdient in het zonnetje gezet te worden; doen we graag. Samen maak je de beste content.
Contact met partners
Voor de WaterCampus Experience Day hebben we een reeks berichten geschreven, ingepland, gepubliceerd en gepromoot. Na publicatie op het eigen kanaal sturen we geschikte content graag door naar partners, zodat zij het ook op hun kanalen kunnen delen. Een panklaar en op de doelgroep toegespitst bericht heeft veel kans om geplaatst te worden, zeker als er aantrekkelijk beeldmateriaal bijgeleverd wordt. Voor de WaterCampus Expierence Day zochten we contact met de contentredactie van Leeuwarden-Friesland 2018. Het evenement werd opgenomen op de agenda, verscheen in het carrousel op de website en werd gedeeld op het facebookkanaal. Daarmee werd het bereik plotseling een stuk groter. Delen maar! Met ruim 3000 bezoekers kon je over de koppen lopen!